Všeobecné smluvní podmínky
Pro příměstské tábory pořádané společností FVOM spolek
Smluvní strany
Pořadatel tábora:
Název společnosti, se sídlem FVOM Spolek, se sídlem 1. Máje 55, Luka nad Jihlavou, 588 22, IČO: 19584628, dále též jako společnost.
dále jen ,,Provozovatel“
a
Zákonný zástupce Dítěte specifikovaný v elektronické přihlášce
dále jen ,, Objednatel“
dítěte, dále jen ,, Dítě“
1. Smluvní vztah
je právním vztahem mezi Provozovatelem a Objednatelem sjednaný níže uvedeným způsobem, jehož předmětem je vymezení práv a povinností smluvních stran ve vztahu k uspořádání a účasti na příměstském táboře pro Dítě Objednatele, dále též jako „smlouva“ nebo „smluvní vztah“.
2. Přihlášení na příměstský tábor a úhrada tábora
Pojmem Dítě se dále rozumí účastník příměstského tábora.
a) Přihlášení Dítěte na příměstský tábor probíhá pouze elektronicky, a to formou on-line přihlašovacího formuláře (přihlášky) na internetových stránkách Provozovatele www.rytmik-krouzky.cz. Řádně vyplněná a odeslaná přihláška je pro Objednatele závazná. Žádné informace či dokumenty nejsou zasílány v tištěné formě. Veškerá komunikace probíhá výhradně elektronicky, pokud není dále stanoveno jinak.
b) Přihlášení Dítěte na příměstský tábor vzniká po řádném a pravdivém vyplnění všech povinných údajů přihlášky a jejím odeslání Objednatelem a doručením přihlášky Provozovateli. Tímto také vzniká předběžná rezervace Dítěte k účasti na příměstském táboře. Tato předběžná rezervace má platnost 5 dní. Pokud příměstský tábor hradí zaměstnavatel Objednatele (např. z fondu FKSP apod.) nebo jiná třetí strana na základě vystavené faktury Provozovatelem, má předběžná rezervace příměstského tábora platnost do data splatnosti na vystavené faktuře. Vyplněním a odesláním elektronické přihlášky pomocí on-line přihlašovacího formuláře současně Objednatel souhlasí s těmito Všeobecnými smluvními podmínkami pro příměstské tábory, včetně Poučení o ochraně osobních údajů - GDPR.
c) Smluvní vztah vzniká v momentě uhrazení plné ceny příměstského tábora na účet Provozovatele se správnou identifikací platby (variabilní symbol, dle podkladů k platbě) a potvrzení této skutečnosti Provozovatelem. Pokud příměstský tábor hradí zaměstnavatel Objednatele (např. z fondu FKSP apod.) nebo jiná třetí strana, vzniká smluvní vztah po řádném uhrazení faktury vystavené Provozovatelem. Po připsání platby na účet Provozovatele, zašle Provozovatel Objednateli potvrzení o vzniku smluvního vztahu.
d) V případě, že není dohodnuto jinak a Objednatel neprovede včas úhradu ceny příměstského tábora na účet Provozovatele (popř. do termínu splatnosti faktury) nebo je platba provedena se špatnou identifikací (variabilní symbol), je Provozovatel oprávněn proces objednání stornovat a nabídnout účast na příměstském táboře dalšímu zájemci. V případě špatné identifikace platby (variabilní symbol) vrátí případnou Objednatelem již
zaplacenou cenu příměstského tábora Provozovatel na účet Objednatele sníženou o příslušný storno poplatek, dle těchto Všeobecných smluvních podmínek.
e) Platba se považuje za uhrazenou okamžikem připsání na účet Provozovatele, nikoliv odesláním z účtu Objednatele nebo složením na bankovní přepážce.
3. Rozsah a cena služeb
a) Cena za příměstský tábor je vždy uvedena u konkrétních turnusů na webových stránkách provozovatele www.rytmik-krouzky.cz a má smluvní charakter.
b) Cena příměstského tábora zahrnuje, pokud není ve zveřejněných informacích uvedeno jinak:
- stravování 3 x denně (dopolední svačinku, oběd a odpolední svačinku) a pitný režim - běžný stravovací režim (dietní omezení typu vegetarián, vegan, bezlepkovou dietu, laktózovou dietu apod., může Provozovatel zajistit jen po předešlé dohodě s Objednatelem);
- dozor táborového personálu všech Dětí, účastnících se příměstského tábora;
- kompletní program příměstského tábora (s výjimkou příplatkových aktivit a není-li ve specifikaci konkrétního turnusu uvedeno jinak).
c) Cena příměstského tábora nezahrnuje úrazové pojištění Dítěte a příplatkové aktivity, uvedené na webových stránkách Provozovatele www.rytmik-krouzky.cz
d) Za nevyužití služeb Objednatelem, resp. Dítětem se náhrada neposkytuje.
e) Délka příměstského tábora je určena termíny uvedenými na webových stránkách Provozovatele www.rytmik-krouzky.cz
f) Z účasti na příměstském táboře nevyplývá pro Objednatele právo na žádné jiné plnění a služby, než ty, které tvoří součást příměstského tábora a jsou výslovně stanovené v těchto Všeobecných smluvních podmínkách.
4. Změna služeb
a) Provozovatel je oprávněn provést změny sjednaných služeb tj. měnit zejména dobu a místo konání příměstského tábora, dobu a místo předání i převzetí Dítěte na příměstský tábor i z tábora, jeho program, objekt apod., a to v případech, které úmyslně nezpůsobil, tedy nastanou-li okolnosti, které Provozovateli brání poskytnout službu/služby.
b) Změny sjednaných služeb je Provozovatel povinen oznámit Objednateli bez zbytečného odkladu poté, co se o takových skutečnostech dozví. Nesouhlasí-li Objednatel s touto změnou, je oprávněn do 5 ti pracovních dnů od jejího oznámení Provozovatelem smluvní vztah vypovědět. V takovém případě je Provozovatel povinen vrátit částku, uhrazenou Objednatelem, v plné výši a bez zbytečného odkladu. Pokud Objednatel smluvní vztah nevypoví ve lhůtě 5 ti pracovních dnů, je tato skutečnost považována za souhlas s provedenými změnami ze strany Objednatele.
c) Rozhodne-li se Objednatel pro změnu termínu či turnusu účasti Dítěte na příměstském táboře po uhrazení ceny tábora, může Provozovatel požadovat úhradu storno poplatku původního termínu či turnusu příměstského tábora ve výši platné v okamžiku žádosti o změnu termínu či turnusu příměstského tábora.
5. Zrušení smlouvy ze strany Objednatele - Storno podmínky
a) Objednatel může vypovědět smluvní vztah s Provozovatelem před zahájením příměstského tábora i v průběhu účasti Dítěte na příměstském táboře pouze elektronicky na e-mailovou adresu Provozovatele. Vždy je vhodné o zrušení smluvního vztahu ze strany Objednatele informovat Provozovatele předem také telefonicky. Datem zrušení účasti Dítěte na táboře se rozumí první pracovní den po doručení výpovědi Provozovateli Objednatelem.
b) Za zrušení účasti Dítěte na táboře Objednatelem je považováno i zrušení souhlasu Objednatele se zpracováním osobních údajů před zahájením příměstského tábora a také odvolání souhlasu s těmito Všeobecnými smluvními podmínkami nebo jejich části.
c) Pokud Objednatel zruší smlouvu nebo pokud Dítě nenastoupí na příměstský tábor, má Provozovatel právo na storno poplatky z ceny tábora, a to v následující výši:
- v případě zrušení 80 až 60 dnů včetně před nástupem na příměstský tábor činí storno poplatky 40 % z celkové ceny příměstského tábora;
- v případě zrušení 59 až 40 dnů včetně před nástupem na příměstský tábor, činí storno poplatky 60 % z celkové ceny příměstského tábora;
- v případě zrušení 39 až 5 dnů včetně před nástupem na příměstský tábor, činí storno poplatky 75 % z celkové ceny příměstského tábora;
- v případě zrušení 4 a méně dnů před nástupem na příměstský tábor nebo v průběhu příměstského tábora (na vlastní žádost) nebo v případě nenastoupení Dítěte na příměstský tábor z jiného důvodu, než nemoci činí storno poplatky 100 % z celkové ceny příměstského tábora;
- v případě zajištění vhodného náhradníka Objednatelem, činí storno poplatek 0 % z celkové ceny příměstského tábora. Pokud dojde k výměně účastníka (Dítěte), musí o této změně Objednatel informovat Provozovatele nejméně 4 dny před zahájením daného příměstského tábora. Náhradník musí taktéž splňovat předpoklady pro účast na příměstském táboře.
- v případě nenastoupení Dítěte na příměstský tábor z důvodu nemoci či ukončení účasti Dítěte na příměstském táboře z důvodu nemoci, činí storno poplatky 90 % z celkové ceny příměstského tábora;
d) V případě pozdějšího nástupu Dítěte na příměstský tábor nemůže Objednatel uplatňovat nárok na vrácení zaplacené ceny za neuskutečněnou část účasti Dítěte na příměstském táboře, není-li předem dohodnuto jinak.
6. Zrušení smlouvy ze strany Provozovatele
a) Provozovatel může ukončit smluvní vztah s Objednatelem před zahájením příměstského tábora nebo v jeho průběhu v následujících případech:
- v případě poskytnutí nesprávných či neúplných údajů Objednatelem (v přihlášce, apod.) V tomto případě může Objednatel pouze uplatnit nárok na vrácení poměrné části stravovacího limitu ve výši 80 Kč/den;
- v případě, že Objednatel nedodá Provozovateli nejpozději v den nástupu Dítěte na příměstský tábor kompletní dokumentaci. V tomto případě může Objednatel pouze uplatnit nárok na vrácení poměrné části stravovacího limitu ve výši 80 Kč/den;
- pokud Dítě nesplňuje zdravotní, psychické či fyzické požadavky pro účast na příměstském táboře. Příměstský tábor je určen pro účast zdravých Dětí nebo Dětí bez větších zdravotních potíží, které nevyžadují zvláštní péči a jsou schopny se bez problému přizpůsobit táborovému režimu nebo bude jeho zdravotní stav ohrožovat zdravotní stav ostatních dětí, účastnících se tábora (zejména infekční onemocnění, podezření na nemoc apod.). V tomto případě je Objednatel povinen zajistit odvoz Dítěte z příměstského tábora nejpozději do 2 hodin od okamžiku, kdy mu Provozovatel informaci o zdravotním stavu Dítěte sdělí. V tomto případě bude vrácena Objednateli část z ceny tábora, dle storno podmínek definovaných výše, viz. článek 5, písmeno c;
- v důsledku tzv. “vyšší moci“, tj. z důvodů, kterým nebylo možno zabránit, či je při uzavírání smlouvy předvídat. V tomto případě bude vrácena Objednateli část z ceny příměstského tábora, dle storno podmínek definovaných výše, viz. článek 5, písmeno c. Zároveň Objednatel nemá nárok na žádné další náhrady;
- pokud příměstský tábor nebude naplněn minimálním počtem 15 účastníků (Dětí). V tomto případě, bude Objednateli vrácena uhrazená částka za tábor v plné výši;
- pokud bude Objednatel v prodlení se zaplacením ceny příměstského tábora, a to více jak 5 dní od data splatnosti. V případě, že již nastal den nástupu na příměstský tábor a Objednatel je v prodlení se zaplacení ceny příměstského tábora méně, než 5 dní od data splatnosti, může Provozovatel nepřijmout Dítě na příměstský tábor do doby zaplacení dlužné částky;
- v případě nevhodného chování Dítěte na příměstském táboře, např. porušování táborového řádu či pokynů výchovných pracovníků, apod. Obzvláště, pokud Dítě závažným způsobem narušuje průběh příměstského tábora (krádež, přechovávání či užívání alkoholu, cigaret, drog, či jiných omamných látek apod.). Pokud Dítě
svévolně opustí místo konání příměstského tábora, či svým agresivním chováním bude nebezpečné sobě i ostatním dětem účastnícím se příměstského tábora. V tomto případě je Objednatel povinen zajistit odvoz Dítěte z tábora nejpozději do 2 hodin od okamžiku, kdy mu Provozovatel informaci o vyloučení Dítěte z příměstského tábora sdělí. V tomto případě může Objednatel pouze uplatnit nárok na vrácení poměrné části stravovacího limitu ve výši 80 Kč/den.
7. Reklamace služeb
a) V případě, že rozsah nebo kvalita služeb příměstského tábora neodpovídá smluvnímu vztahu, těmto Všeobecným smluvním podmínkám nebo platným legislativním normám, vztahujícím se na pořádání příměstských táborů vzniká Objednateli právo reklamace.
b) Objednatel je povinen případnou reklamaci uplatnit písemně a bezodkladně, aby mohla být zjednána okamžitá a účinná náprava v průběhu konání příměstského tábora. Má-li reklamace splnit svůj účel, musí být uplatněna ihned poté, co Objednatel zjistí skutečnosti, které mohou být předmětem reklamace tak, aby závadný stav byl neprodleně odstraněn, služba doplněna nebo poskytnuta nově. Pokud nebude reklamace uplatněna okamžitě na místě, zmenšuje se nebo zcela zaniká nárok Objednatele na náhradu všech později vzniklých škod, které by při včasném oznámení nevznikly nebo mohly být odstraněny.
c) Provozovatel je na základě oprávněné reklamace povinen zjednat okamžitou a účinnou nápravu bezprostředně po obdržení takové reklamace ze strany Objednatele. Pokud Provozovatel nezjedná v případě oprávněné reklamace a v přiměřené době účinnou nápravu, Objednatel může požadovat vrácení poměrné části z ceny příměstského tábora od okamžiku doručení reklamace Provozovateli.
d) Pokud neexistují objektivní důvody, např. nevyhovující strava, program apod., nelze uplatnit reklamaci, či požadovat nápravu subjektivních pocitů Dítěte (pohádalo se s kamarádem, nevyhrálo soutěž apod.).
8. Další ujednání
a) Objednatel prohlašuje, že odesláním elektronické přihlášky, pomocí on-line přihlašovacího formuláře a taktéž zaplacením ceny příměstského tábora stvrzuje, že Dítě, které se bude účastnit příměstského tábora pořádaného Provozovatelem, je po fyzické a psychické stránce zdrávo a schopno se účastnit příměstského tábora a doposud u něj proběhla všechna očkování, v souladu s platnou legislativou. V opačném případě se Objednatel zavazuje uhradit Provozovateli veškeré případné finanční postihy, které by v důsledku nedodržení tohoto požadavku Provozovateli vznikly.
b) Objednatel bere na vědomí, že příměstský tábor pořádaný Provozovatelem je určen pro účast zdravých Dětí nebo Dětí bez větších zdravotních potíží, které nevyžadují zvláštní péči a jsou schopny se bez problému přizpůsobit táborovému režimu. Objednateli tedy není známa žádná skutečnost, která by bránila účasti Dítěte na příměstském táboře či v dětském kolektivu. Provozovatel učiní maximum proto, aby se i Dítě s určitým omezením mohlo příměstského tábora účastnit, avšak pokud účasti na příměstském táboře zabrání zdravotní stav Dítěte, má Provozovatel možnost účast Dítěte na příměstském táboře odmítnout.
c) Objednatel je povinen Provozovateli oznámit všechna známá zdravotní omezení Dítěte a také sdělit informace o užívaných lécích, či zdravotních pomůckách. V případě, že zdravotní stav Dítěte není Provozovateli správně a kompletně doložen, nese veškerá rizika spojená se zdravotním stavem Dítěte výhradně sám Objednatel. Zhorší-li se zdravotní stav Dítěte v průběhu účasti na příměstském táboře tak, že léčení v prostorách příměstského tábora nebude možné nebo bude komplikované, uděluje Objednatel Poskytovateli uzavřením smluvního vztahu souhlas s transportem a ošetřením Dítěte též mimo prostory příměstského tábora u příslušného poskytovatele zdravotních služeb.
d) V případě, že budou u Dítěte zjištěny známky akutního onemocnění či výskytu vši dětské, živých či mrtvých hnid, případně jiných parazitů nebo nakažlivé nemoci, vyhrazuje si Provozovatel právo vyloučit Dítě z účasti na příměstském táboře až do účinného odstranění problému. V tomto případě může Objednatel pouze uplatnit nárok na vrácení poměrné části stravovacího limitu ve výši 80 Kč/den.
e) Objednatel bere na vědomí, že mezi zakázané vybavení v rámci účasti Dítěte na příměstském táboře patří alkohol, cigarety, drogy, jiné omamné či psychotropní látky v jakékoliv podobě, zbraně (včetně airsoftových), pyrotechnika, pomůcky na rozdělávání ohně, časopisy či jiné předměty s erotickou tématikou apod. Objednatel dává Provozovateli souhlas s provedením prohlídky osobních věcí svého Dítěte v případě podezření ze závažného porušení táborového řádu. Zejména se jedná o podezření z krádeže cizí věci či držení zakázaného vybavení (alkohol, cigarety, drogy apod.). Taktéž si Provozovatel vyhrazuje právo při důvodném podezření provést test na požití alkoholu či jiných omamných či psychotropních látek Dítětem.
f) Objednatel nese odpovědnost za škody, které Dítě v době účasti na příměstském táboře úmyslně či z nedbalosti způsobí na vybavení prostor konání příměstského tábora, věcech personálu tábora nebo ostatních účastníků příměstského tábora. Objednatel se zavazuje takto vzniklou škodu uhradit, a to nejpozději při ukončení účasti Dítěte na příměstském táboře.
g) V průběhu příměstského tábora není doporučeno Dítě osobně navštěvovat (návštěva může mmj. vyvolat následnou psychickou nepohodu Dítěte). V případě návštěvy si Provozovatel vyhrazuje právo umožnit kontakt Dítěte výhradně s rodinnými příslušníky. Termín a organizaci případných návštěv určuje hlavní vedoucí daného turnusu. Provozovatel ani ostatní personál nenese odpovědnost za následky vzniklé konzumací návštěvou dovezených či zaslaných potravin a nápojů.
h) K dočasnému přerušení či ukončení účasti Dítěte na příměstském táboře může dojít výhradně v doprovodu zákonného zástupce. Výjimečně může být Dítě předáno osobě disponující plnou mocí k tomuto úkonu udělenou zákonným zástupcem a doplněnou fotokopií občanského průkazu zákonného zástupce i zplnomocněné osoby. Převzetí zodpovědnosti za Dítě je nutno učinit písemně, a to podpisem předloženého formuláře.
i) Objednatel se zavazuje, že bude v průběhu konání příměstského tábora k zastižení na tel. číslech uvedených na přihlášce.
j) Odesláním elektronické přihlášky pomocí on-line přihlašovacího formuláře dává současně Objednatel souhlas Provozovateli se získáním, shromažďováním a uchováváním osobních údajů, týkajících se Objednatele i Dítěte v souvislosti s jeho účastí na příměstských táborech, pořádaných Provozovatelem. Zároveň tímto Objednatel dává souhlas Provozovateli s pořizováním a uveřejňováním fotografií, videozáznamů a audiozáznamů svého Dítěte pro účely prezentace, či propagace na webových stránkách, sociálních sítích, propagačních tiskovinách Provozovatele apod., a to výhradně pro propagační účely Provozovatele, a to bez předešlého upozornění. Zároveň tímto poskytuje souhlas se zasíláním informativních emailů týkajících se pořádání dětských táborů a dalších akcí, pořádaných Provozovatelem.
k) Objednatel bere na vědomí, že byl seznámen s doporučením nevybavovat Dítě k účasti na příměstském táboře cennostmi, mobilním telefonem a další elektronikou či drahými předměty. Provozovatel ani personál nenese odpovědnost za ztrátu, poškození nebo zničení takovýchto předmětů a zařízení. Taktéž Provozovatel nedoporučuje nosit Dětem na příměstském táboře šperky a ozdoby (řetízky, náramky, prstýnky, apod.), které by ohrožovaly jejich zdraví a zdraví ostatních dětí účastnících se příměstského tábora.
9. Závěrečná ustanovení
a) Vyplněním a odesláním elektronické přihlášky pomocí on-line přihlašovacího formuláře bere Objednatel současně na vědomí a souhlasí s těmito Všeobecnými smluvními podmínkami, včetně Poučení o ochraně osobních údajů - GDPR a těmto podmínkám rozumí a v plném rozsahu je respektuje.
b) Objednatel prohlašuje, že je z pozice zákonného zástupce oprávněn jednat za účastníka pobytu (Dítěte).
c) Tyto Všeobecné smluvní podmínky jsou platné od 1.3.2022.
Poučení o ochraně osobních údajů – GDPR
Kdo má přístup k vašim osobním údajům a jak je uchováváme?
Pokud jste přihlásili (registrovali) vaše dítě na některý z táborů, včetně příměstských táborů pořádaných naší společností, pak jste nám poskytli osobní údaje vašeho dítěte, případně vaše, kdy ve vztahu k získání, shromažďování a dalšímu nakládání s těmito osobními údaji postupujeme v souladu s příslušnými právními předpisy.
K těmto osobním údajům mají přístup také zaměstnanci naší společnosti, kteří vás tak mohou informovat o případných změnách konání táborů, náhradách apod.
Níže zmiňujeme, jak s vašimi údaji nakládáme:
Pokud po vás žádáme vaše osobní, kontaktní či jiné údaje, je to za těchto okolností a z následujících důvodů:
- v případě, že se vaše dítě účastní nějakého z našich táborů, potřebujeme kontakt na vás, jako na rodiče (pro všechny případy) a znát zdravotní stav dítěte, abychom jej mohli zohlednit a mít jej na mysli u konkrétních aktivit. U jednotlivých táborů (turnusů) evidujeme, kdo se jich účastní, kdy současně seznam dětí účastnících se tábora, na kterém evidujeme i provedené platby, slouží jako podklad ke zpracování v rámci našeho účetnictví;
- na našich webových stránkách www.rytmik-krouzky.cz, na sociálních sítích (Facebook, Instagram apod.), propagačních tiskovinách apod. jsou zveřejňovány vybrané fotografie a videa z táborů a akcí pro veřejnost a to za účelem propagace a ve vybraných případech také plnění našich povinností v rámci naplňování cílů vybraných projektů, z nichž získáváme finance na aktivity, které vám přinášíme. No a samozřejmě vám také fotografie a videa přinášíme proto, že se o ně s vámi chceme podělit. I ve vztahu k pořizování a uveřejňování pořízených fotografií a videí na uvedených webových stránkách, sociálních sítích a propagačních tiskovinách nám odesláním elektronické přihlášky dáváte svůj souhlas;
- údaje o vás a vašich dětech potřebujeme znát a evidovat v případě, že dojde k nějakému úrazu nebo dítě onemocní v průběhu konání tábora. Údaje potřebujeme pro následnou komunikaci s pojišťovnou a evidenci v knize úrazů, pokud k tomuto úrazu nebo nemoci dojde v místě a čase konání tábora.
- informace o účasti na konkrétních akcích ve vybraných případech evidujeme také za účelem splnění podmínky uchování informací v rámci konkrétních projektů;
Rádi bychom zdůraznili, že o vaše osobní údaje a osobní údaje vašich dětí se staráme s náležitou péčí a že vaše data, která jsou díky moderních technologiím dle možností zabezpečena, uchováváme jen po nezbytně nutnou dobu v souladu s příslušnými právními předpisy a veškerou platnou legislativou.
Odesláním elektronické přihlášky dáváte současně naší společnosti souhlas se získáním, shromažďováním, uchováváním a případně dalším poskytováním – bude-li ho nezbytně třeba – osobních údajů týkajících se vás a vašich dětí v souvislosti s jejich účastí na táborech pořádaných naší společností, kdy těmito osobními údaji jsou údaje o jménu, příjmení, věku, místě bydliště, tel. čísle, e-mailové adrese, zdravotním stavu, včetně těchto osobních údajů vztahujících se k vám, jako rodičům (zákonným zástupcům) dítěte, kdy tímto nám současně dáváte souhlas s pořizováním a uveřejňováním fotografií, videí a audiozáznamů vašich dětí pro účely jejich prezentace na webových stránkách a sociálních sítích naší společnosti a taktéž propagačních tiskovinách, apod. Zároveň tímto udělujete naší společnosti souhlas s užitím osobních údajů za účelem propagace volnočasových aktivit pro děti, a to i ve formě jejich předání třetím osobám k užití pro stejný účel a to po dobu čtyř let.